Tulburările de alimentație

Studiile realizate la nivelul populației non-clinice evidențiază faptul că până la 15% dintre femei dezvoltă o tulburare de alimentație de-a lungul vieții. (Kjelsas et al. 2004; Wade et al. 2006)

Etiologia tulburărilor de alimentare nu a fost încă pe deplin elucidată, dar se consideră ca acestea au o determinare multiplă, rezultând din interacțiunea unui număr mare de variabile.

Astfel, factorii genetici par să aibă o oarecare influență în determinarea tulburărilor de alimentare, o serie de studii indicând faptul că acestea sunt mai frecvente în familiile în care s-au mai înregistrat cazuri de tulburări de alimentare, în special la rude de gradul unu. În plus, la gemenii monozigoți tulburările de alimentație apar în proporție de 50% la ambii membri ai perechii de gemeni, în timp ce la gemenii dizigoți procentul de concordanță este de 14%. Însă care anume sunt acei factori ce se transmit pe linie genetică și determină apariția tulburărilor de alimentare este încă un mister.

De asemenea, o varietate de factori familiali au fost asociați cu tulburările de alimentare. De exemplu, studiile făcute pe bebeluși au arătat că acei copii care prezintă dificultăți de alimentare au mame care au prezentat sau prezintă tulburări de alimentare. Aceste mame au tendința de a le furniza mesele într-o manieră dezorganizată și de a prezenta un comportament de control strict asupra copilului. Alti factori familiali sunt slaba comunicare în interiorul familiei, evitarea conflictului, emoții negative puternice în interiorul familiei, încălcarea granielor personale, manifestată ca abuz fizic sau sexual, utilizarea hranei ca instrument de manageriere a emoțiilor, preocupările legate de hrană și de greutatea corporală, diete, exerciții fizice și preocupări excesive legate de sănătate.

În categoria factorilor psihologici sunt incluse structura de personalitate de tip obsesiv-compulsiv, perfecționismul, un control slab al impulsurilor și teama de a pierde controlul.

La aceștia se adaugă factorii socio-culturali, în contextul în care greutatea corporală medie a populației tinde să crească, iar persoanele slabe sunt cazuri din ce în ce mai rare. Mesajul cultural care leagă silueta slabă de succes este intens mediatizat și reflectat permanent în industria modei.(Klykylo, W.M. & Kay, J.L. 2005)

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s